Імен багато має хліб…
Інформаційний список для педагогів та учнів
Людина вирощує зернові культури для харчування вже більше 10 000 років. Раніше зерно мололи, змішували з водою і їли як кашу. Пізніше з каші на гарячих каменях або в попелі пекли хлібні коржики із зерна дуже грубого помолу та води. Подібний хліб і зараз готують у різних частинах світу, наприклад, мексиканську тортилью, індійський чапаті, шотландські та північноамериканські вівсяні коржики.
За археологічними знахідками, хліб відомий понад 5000 років. Він був важливим продуктом харчування ранніх цивілізацій, зокрема в Єгипті, де вже в той час хліб у великих кількостях виготовлявся в пекарнях.
Хлібні зернові в наш час культивують на всіх континентах, вони на першому місці серед продуктів рослинного походження і становлять основу харчування населення більшості країн світу.
Надрага М. Пшениця і ячмінь : [історія культивування ] // Колосок. – 2014. – №4. - С. 24 – 27.
http://kolosok.org.ua/wp-content/uploads/2013/11/mariji-nadrahy-zernovi-ta-bobovi-kultury_13_03_web.pdf
Сценарні матеріали для проведення позакласних заходів
1. Земний уклін хліборобам – трударям [добірка сценарних матеріалїв] // Позакласний час. – 2016. - №10. – С. 67 – 74.
2. Лахманюк Т. Дар Божий – хліб : [сценарій свята] // Початкова школа. – 2016. - №10. – С. 60-61.
3. Майстри родючої ниви : [сценарій] // Шкільна бібліотека. – 2016. - №10. – С. 68-69.
4. Буде хліб – буде й пісня : [матеріали до свята–приказки, загадки, пісні] // Позакласний час. – 2015. - №10. – С. 41–42.
5. Лахманюк Т. Дар Божий – хліб : [сценарій свята] // Початкова школа. – 2016. - №10. – С. 60-61.
6. «Ти завжди на покуті, хлібе, у нас» : [добірка сценаріїв] // Позакласний час. – 2015. - №10. – С. 37-40.
7. Бондаренко Л.М. Дума про хліб : [сценарій] // Шкільна бібліотека. – 2015. - №9. – С. 53-55.
8. Мороз С.І. Бережи хліб! [сценарій] // Розкажіть онуку. – 2015. - №7. – С. 29.
9. Телевна О. Коровай без пісні, як молода без роду : [театралізоване дійство] // Позакласний час. – 2014. - №8. – С. 77-78.
10. Терпелюк М. Образу хліба вклонімося : [сценарій] // Шкільна бібліотека. – 2013. - №15-16. – С. 110-112.
11. Свято першого снопа : [добірка сценаріїв] // Позакласний час. – 2013. - №11–12. – С. 103–108.
12. Хліб в українському побуті : [бібліотечний лекторій] // Шкільна бібліотека. – 2013. - №11–12. – С. 123–126.
13. Стрелкова М.А. С хлебом на «Вы»! : [познавательное занятие] // Читаем, учимся, играем. – 2013. - №8. - С. 92-97.
14. «Земля на зерняткові стоїть…» : [сценарій свята хліба] // Шкільна бібліотека. – 2012. - №13–14. –С. 82–84.
15. Рой В.П. Хвала рукам, що пахнуть хлібом : [сценарій] // Шкільна бібліотека. – 2012. - №15–16. – С. 76-77.
16. Від зернини – до хлібини : [добірка сценаріїв] // Розкажіть онуку. – 2012. – №13–14. – С. 95-102.
Матеріали про голод 1932 -1933 рр.
1. Знати – щоб не повторити : [маловідомі факти про Голодомор ] // Шкільна бібліотека. – 2016. - №10. – С. 80 – 81.
2. Степаненко М. І. Не зарубцюється на серці рана… : [сценарій про Голодомор] // Вивчаємо українську мову та літературу. – 2015. – №34–36. – С.82-85.
3. Кирей В. Це потрібно не мертвим, це потрібно живим : [українці вшановують убієнних голодом, відкриваючи меморіальні знаки]// Урядовий кур'єр. – 2013. – 30 листопада. – С.19.
4. Шак В. Голодомор в Украине: рассекреченная память : [информация по Запорожской области] // МИГ. – 2013. – 28 ноября. – С.50.
5. «Стоїть в скорботі мати – Україна…» : [матеріали до заходів] // Позакласний час. – 2013. - № 19–20. – С. 1 – 8.
6. Притуляк Н.О. Чорна сповідь моєї країни : [урок пам'яті жертв Голодомору 1932 – 1933 рр. в Україні] // Шкільна бібліотека. – 2013. - №19-20.
7. 1932-1933 пам'ятаймо разом : [жалобні заходи в Україні, електронний Атлас Голодомору http://holodomor.hoster.com.ua/] // Урядовий кур'єр. – 2013. – 23 листопада. – 23 листопада. – С.1, 5.
8. Івашко О. В один голос – про один голод : [архівні дані про Голодомор] // Урядовий кур'єр. – 2013. –16 листопада. – С. 17.
9. Якубів А. Жива пам'ять : [День пам'яті жертв Голодомору за межами України] // Українська культура. – 2013. - №11. С.66-67.
|